Tak jak w temacie -chcę zamontować szyby elektryczne do swojej octavi - najlepijej żeby to wyglądało jak orginały - ale trzeba by było wymienić podłokietnik. W aso zaproponowali mi:
za 10 000 zł ( słownie dziesięć tysięcy złotych ) że mi to zrobią - i bedzi ejak orginał
w innym aso za 1000 zł zamontują ale nie fabryczne i przyciski będą montowane w niejscu korbek...sterownie tyłu ni emożliwe z miejsca kierowcy.
Ktoś ma może dojścia do używanych oryginałów? Albo zna dobry warsztat w mojej okolicy który by to zrobił za normalne pieniądze?
bikerserwis, a nie lepiej kupić boczki od wersji gdzie są w standardzie elektryczne szyby i tylko dokupić siłowniki czy cuś ?
Teoretycznie tak...ale w serwisie mówiliże jakiś sterownik trzeba dołożyć.. bo orginale jest jeszcze tzw konfortowe seterownie...Też chciałbym boczki - bo wygląda ok . tylko gdzie je dostać...na allegro kichA
Zapytaj grygy'ego albo cosby'ego. Znajdziesz chlopakow bez problemu, dadza Ci dobra cene, pozatym sterownik komfortu czy jak to sie tam zwie tez Ci zalatwia. A jak bedziesz chcial do nich sobie pojechac to rowniez nie ma problemu mysle, wiem ze grygy moze Ci to zamontowac u siebie w garazu i nie wezmie wiecej niz serwisy w Polsce. Obstawiam ze mniej :P
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
sam mialem ten problem,
swojego czasu kupilem na allegro 4 kompletne drzwi do octavki - dalem za nie 600zl,
na poczatku kupilem je z mysla o tym ze rozlorze na bebechy i odsprzedam dalej z duzo wiekszym zyskiem, pozniej pomyslalem ze przeloze do siebie elektryke, ale w koncu zrezygnowalem z tego - mialem niewiele czasu i nie chcialem sie z tym pierdzielic, poza tym kolor tapicerki nie podchodzil do moich foteli i takie tam duperela.
elektryka byla mi bardzo potrzebna, z racji tego ze mieszkam w anglii - mozecie wyobrazic sobie jakim koszmarem jest dla mnie wjezdzac na parkingi, gdzie przy wjezdzie musze naciskac przycisk by dostac karte, a przy wyjezdzie karte oddac - wszystkie te cholerne slupki sa po prawej stronie, wiec jest to nie lada zadanie do wykonania przy kazdym parkowaniu - szyby elektryczne troche mi to ulatwiaja.
zalezalo mi na oryginalnym wygladzie, ale zrezygnowalem - nie wiem czy bylbym w stanie sam to podlaczyc, poza tym, wiazki kabli byly poodcinane na chama i nie mialem sterownika. stanelo na tym, ze kupilem zestaw uniwersalny na przednie szyby za jakies 200zl ( byla jeszcze opcja by zalozyc silowniki na tyl, niewiele drozej, ale nie wzialem tego z czystego lenistwa, nie chcialo mi sie z tym grzebac ). W sumie, spelnia to swoje zadanie, ale... jesto glosne i wolne, a do tego nie wyglada tak jak oryginal. w sumie, po stronie kierowcy zamontowalem przyciski na miejscu starej korby, ale po stronie pasazera nie moglem juz przyciskiem zaslonic miejsca po korbie bo przycisk byl za maly, wiec musialem zalozyc tam zaslepke ( wiesniacka ), a przycisk zamontowalem w miejscu oryginalnym ( ale nie jest to oryginal ) - jesli ktos chce, to moge zapodac foty.
w sumie, 200zl, pracy przy tym mialem kilka godzin i dziala - o to chodzilo...
moja biegna wersja glx nie ma nic ( el lusterka w standardzie a brak el szyb - glupota ), ale z czasem doszedlem do wniosku ze auto ma 7 lat i przemecze sie jeszcze troszke, moze rok moze dwa i na pewno juz nie kupie golasa ( wczensiej nie mialem wyjscia - zalezalo mi glownie na tdi )
jesli juz bedziesz chcial wchodzic w oryginalne elektryczne szyby to mniej wiecej to czego potrzebujesz:
wiazki kabli
sterownik
nowe prowadnice
silnik ( zwroc uwage na styki czy sa czyste czy posniedziale - kupuj tylko silniki z idealnie czystymi stykami )
boczki tapicerki
przyciski
a tak na marginesie - 10.000zl za szybki - dobre to ;-)
w sumie mi kiedys znajomy ktory obraca czesciami z niezbyt to legalnego zrodla oferowal mi jakies 5 lat temu oryginalna elektryke za 1000zl - ale kiedys korbki mi nie przeszkadzaly, wiec nie wchodzilem w to
raczej odpuść sobie jakieś uniwersalne zestawy do domontowania do ręcznych podnośników. działa jak chce - wolno i głośno, a czasami wcale ( wykrzaczające się sprzęgiełka). Lepiej , jesli ma to wyglądać jak ori, poszukać podnośników z silniczkami, i tapicerek do elektrycznych szybek. Może być trochę żmudne, ale efekt będzie zadowalający.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
A co powiecie na montowana w salonie zestawy za 950 zł - przyciski montowane w miejscach korbek.
to tez musi byc podnosnik uniwersalny - kazdy podnosnik uniwersalny montowany jest na korbki ( silnik poprzez swoj mechanizm obraca korbkami ) a przyciski montowane sa w miejsca korbek zeby zakryc ten bolec na ktory naklada sie korbke. za 200zl mozesz miec to samo jak umiesz sam troche pogrzebac. ja mam podnosniki uniwersalne od pol roku, moze troche dluzej - poki co dziala, wolno - ale dziala
nie to nie jest uniwersjalny i nie wykorzystuje tych samych mechanizmów - tylko zakładają nowe.
no jesli zakladaja nowe mechanizmy to juz lepiej to brzmi - tylko pytanie dlaczego nie chca montowac ori przyciskow - troche szkoda, bo sterowanie komfort robi - ta cena ok 1000zl jest za przod czy za calosc? w sumie, ja sprzedawalem uzywane mechanizmy do opuszczania szyb po 120zl a silniki po stowce - czyli wychodzi 440zl za przod w uzywanych czesciach orginalnych - do tego jak doliczysz przyciski, kable, robote i fakt ze maja byc to nowe ori czesci ( bo jak nie sa to czesci uniwersalne, to jedynie ori ) to juz jakos za tanio wychodzi te 1000zl
nie to nie jest uniwersjalny i nie wykorzystuje tych samych mechanizmów - tylko zakładają nowe.
Zgadza sie , zmieniaja prowadnice . Ta cena to komplet czy tylko przod , w 3-City komplet 1500 . Chodza opinie wsrod mechanikow ASO , ze sa mniej awaryjne niz orginaly .
Podlaczenie ori nie jest takie proste jak pisza trzeba wstawic komfort a co za tym idzie to nowa wiazkie, zamki (nasze maja central ale bez podlaczena pod komfort). Mam znajomego elektryka w ASO VW ktory stwierdzil ,ze lepiej i taniej wstawic zamiennik(nie probuj podlaczac pod ori przyciski one dzialaja tylko z komfortem). A na koniec moje zdanie - nie ufam zamiennikom a na dodatek brak funkcji domykania z alarmu i klucza (dlatego musisz zakladajac ori zmienic zamki). Gdybys potrzebowal zamki to wal na PW
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
950 zł za przód. Nie sprzedają orginałów pewnie datego ,ze kosztowałoby drożej - 10 tys w innym aso za przód i tył z comfort. Te za 950 to maja powazna wade -jesli zamontujesz przód i tył to tyłem nie możesz sterować z miejsc kierowcy. Zaśepienie dziur po korbach może być przyciskami ( widziałem takie rozwiązanie - jakoś bym to przeżył) albo w jakimś innym miejscu ( gdzie niewiem ) i wtedy dziury zaślepia sie plastikiem ( tego bym już nie przeżył)
Zgadza sie dlatego narazie nie zakladam. A cena 10k :shock: no ale policz nowe zamki , modul komfortu , wiazka kabli z modulu do kompa oraz zamkow , mechanizmy, boczki , przyciski oraz robota to cos tak wyjdzie przy ich kosmicznych cenach :twisted: Dla przykladu jeden zamek to koszt ok 500 pln
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
fakt, ori przyciski nie zatrybia - chocby nie wiem jak - staralem sie podlaczyc przynajmniej jeden przycisk od strony pasazera - nie udalo mi sie, chociaz kombinowalem na wiele sposobow - ale udalo mi sie w miare ladnie wkleic w jego miejsce przycisk od zamiennika - tylko za cholerna jedna zaslepka... grrrr... no ale, to mialo byc funkcjonalne, wyglad odstawilem na bok ( gdyby tylko przycisk zamiennika byl choc troche wiekszy, to moglbym przyciskiem od strony pasazera zaslepic otwor po korbie, no ale niestety, przycisk, a raczej obudowa od niego jest tyci za mala - trudno sie mowi. W tym przypadku masz mozliwosc zamontowania 4 elektrycznych szyb i bedziesz mogl sterowac z miejsca kierowcy wszystkimi szybami - koszt kompletu w granicach 250zl, nie pamietam juz dokladnie, tylko ze musisz sie liczyc z zaslepkami i gorsza praca silnikow niz w przypadku sterowania z nowymi prowadnicami.
Funkcja domykania... to juz wlasnie komfort - ale czy warto walic dodatkowo tyle kasy za to ? w sumie, same zamki nie sa takie drogie, na allegro chodza po ok 60-80zl ( chyba sam mam jeszcze pare sztuk ), no ale dochodzi modul komfortu, tapicerki, przyciski, wiazki... hmmm... bylem w tej samej sytuacji i jednak wolalem wstawic uni elektryke, pomecze sie jeszcze troche tym szkodnikiem, a nastepnym razem jak kupie auto to na pewno nie bedzie to nic w stylu dawnej wersji GLX - czyli golasa ( teraz zaluje, jak autko bylo brane z salonu to trzeba bylo doplacic te 2500zl za pelna elektryke, ale i tak, poczatkowo miala to byc benzyna, pozniej przystalo na ropniaka, wiec komfort trzeba bylo odstawic na bok - no i nie zaluje, ropniaczek sprawia mi wiecej pozytku )
koles chce 300zl za 3 podnosniki z silnikami, oryginal - ta cene znam, bo tylko o to go pytalem ( nowy mechanizm na jedna szybe kosztuje ok 200zl, silnik tez cos kolo tego, a ja sprzedawalem silniki po 120zl i mechanizmy tez cos kolo tego ) - tak wiec cena samych mechanizmow jest ok,
znajdziesz u niego jeszcze tapicerki, przyciski i wiazki - z tego co widzialem na zdjeciu wiazki sa cale, bez obcietych wtyczek, moze nie dopatrzylem, ale tak mi sie wydaje
Tak wiec do tego brakuje jeszcze podnosnika z silnikiem na jedna szybe ( jak dobrze poszukasz to za 200zl wyczaisz uzywke na allegro, ewentualnie ok 500zl nowka ) i cenrtalki komfort ( ostatnio za 250zl rzucila mi sie w oczy - nie wiem czy to tanio, czy drogo, przypadkowo na nia trafilem, wiec tylko jedna cene znam ) - i doliczyc cene robocizny - mysle ze w tysiaku zmiescisz sie z czesciami, a robota... to juz kwestia znajomosci
[ Dodano: Czw 24 Maj, 07 12:30 ]
teraz mnie nosi i mysle o tym... ale, kurde - nie chce mi sie z tym grzebac...
wkurzylem sie dzisiaj na moje uni podnosniki - zalozylem owiewki do szyb przednik, a silniki od podnosnika szyb sa tak slabe, ze nie chca dojsc do konca - przeszkadza im owiewka ( recznie trzeba bylo troche mocniej dokrecic, pewnie z ori elektryka nie ma tego problemu )
[ Dodano: Czw 24 Maj, 07 13:47 ] bikerserwis, ostatecznie zdecydowalem sie kupic caly zestaw - dostalem calosc czyli to o czym pisalem wczensiej ( nie tylko same mechanizmy ) za 300zl + przesylka. W sumie zdecydowalem sie to wziac, bo spokonjnie mozna na tym zarobic ( w styczniu / lutym sprzedawlaem te czesci to znam temat ), ale gdybys jednak zdecydowal sie na ori podnosniki to daj znac, jesli bedziesz chcial to moge Ci oddac po kosztach te czesci
Witam, mam pytanko, czy w Octavii da się założyć zestaw uniwersalnych szyb elektrycznych, czy jest na to miejsce? Może ktoś już to robił?Będę wdzięczny za wskazówki.
marcin0606, miejsca jest wystarczajaco, roboty nie ma za wiele, no i funkcjonalne to jest - wady: wolne i glosne. Ja to robilem w moim szkodniku w styczniu badz w lutym tego roku - dziala wszystko do dzisiaj, wciaz wolno, chociaz obecnie znacznie ciszej, bo wygluszalem drzwi - tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...12411&start=15 sa fotki z mojej instalacji car audio - na jednej fotce zobaczysz jak wyglada blacha drzwi z instalacja pod szybki elektryczne a na innej fotce zobaczysz jak wyglada wszystko z zalozona tapicerka. w razie czego pytaj, jak moge to pomoge
Nic nie musisz wymontowywać. Zakładasz, przykręcasz i działa. Bardzo prosta sprawa. Instrukcja dołączona do zestawu w miarę czytelna.
Zakładałem takie coś u kumpla. Ja mam serje.
Juhas
Octavia Combi 1,9 tdi 110 KM, 2000 rok
Suzuki RF 900 R, 145 KM, 1996 rok
marcin0606, jedynie gdybys kiedys chcial powrocic do ukladu recznego, to bedziesz musial zmienic tapicerke, badz tez uzywac starych zaslepek. wyglada to ogolnie tak - sciagasz raczke od krecenia, na to nakladasz zebatki, podpinasz caly mechanizm ktory musisz przymocowac na stale do blachy drzwi ( tutaj przydaje sie wiercenie na blachowkrety ), powiekszasz dziure w tapicerce, zakladasz zaslepki, szukasz miejsca na przyciski, podpinasz kabelki i wszystko dziala. kable podpinaj tak by napiecie bylo przy wlaczonym zaplonie - w moim przypadku mam podswietlane przyciski, gdybym mial napiecie na stale, to aku pewnie szybko by mi padl. Jesli chcesz to moge Ci zapodac na maila dokladniejsze fotki moich drzwi po sciagnieciu tapicerki ( oczywiscie przed wygluszeniem, jak wszystko bylo widac )
Fleishmachine, byłbym wdzięczny za fotki. Mój mail: [email protected]
Rozumiem, że w instrukcji montażu jest poruszona kwestia, gdzie podłączyć kabelki, aby napięcie było tylko przy włączonym zapłonie?
10tys to polowa wartosci mojego auta. Raczej bym nieskorzystal z tej opcji bo tez myslalem nad elektryka. Podobnie jakFleishmachine, mam GLX-a 2000r. i rzeczywiscie troche golo Nawet sluzbowe Combo u mojego ojca ma 2 poduszki a nie jedna jak u mnie :diabelski_usmiech Ja jesli sie zdecyduje to raczej szukalbym po malu boczki z ori el. sterownikami i wtedy kompletowal niz bawil sie w dokladki. Jak ktos napisal zmudne ale sie oplaca.
to jest wiecej roboty niz Ci sie wydaje
sterownik: comfort, wiazki kabli, grzebanie w komputerze, tapicerka, przyciski, najlatwiejsze w tym wszystkim to przymocowac same silowniki do blachy - gdybys zobaczyl sama wiazke kabli to bys zmiekl
marcin0606, rano postaram Ci sie wyslac fotki - w instrukcji nie ma za wiele napisane o tym co gdzie i jak, bo to jest uni, a w kazdym samochodzie jest inaczej
Komentarz